Just a Simple Article

September 11, 2011

About Insomnia

Anyone would be annoyed if you have trouble sleeping. Sleep disturbance or insomnia it can disrupt the body's cycle. Even prolonged insomnia can trigger depression. Insomnia is a sleep disorder characterized by symptoms such as always feel exhausted and tired all day and continuously (more than ten days) had difficulty sleeping. Or the patient is often awakened in the middle of the night and can not go back to sleep. Often the patient woke up earlier than wanted and can not go back to sleep.

Insomnia is often caused by an illness or due to psychological problems. In this case, medical or psychological assistance will be required. One of the psychological therapies that effectively deal with insomnia is cognitive therapy. In such therapy, a patient is taught to improve sleep habits and eliminate counter-productive assumptions about sleep. Many insomniacs dependent on sleeping pills and other sedative substances to be rested. All sedative drugs have the potential to cause psychological dependence form of assumption that they can not sleep without the drug.





12 comments:

waduh, jgn sampe deh kena insomnia..
gak enak kalo gak bs tidur...
badan pasti terasa capek.

insomnia bikin serba males.. mau makan males, mau ngapa2in jadi males,,, makanya jangan sampe deh ane insomnia... T_T

saya takut kena insomnia, moga aja gak kena.

paling sebel kalo gak bs tidur tuh..

Kesusahan yang kita dapatkan bila kita mengalaminya sahabat...susah tidur...?Alhamdulillah abu tidak mengalaminya.
Sekalian follow sini sobat makasih infonya

Kunjungan silaturahmi malam sahabat di yippee-kay-yay...
Terima kasih atas sharing ilmunya tentang gannguan tidur berupa kesulitan untuk bisa tidur...
kalau manusia kema seperti ini saja pastinya akan mengalami segala hal yang tidak enak.badannya cape karena tidak beristirahat dengan baik...produktifitas kerja pun nantinya akan turun.
Untuk itulah sahabat, marilah kita banyak bersukur kepada Allah Ta'ala yang telah memberikan kenikmatan berupa kesehatan sahabat

i agree with use drug is asumption only

nice blog^^

*sorry for my english. just trying :)

danger at all if we are exposed to insomnia, I also do not know the exact reason and arising from illness insomnia

I never have a problem with sleeping, thanks for the visit and happy nice day.

aku penginnya jangan mudah tidur tapi mata ngantukan sekali... pengin insomnia.

apakah tidur gak bisa di siang hari, bisa di kategorikan insomnia ?

Post a Comment